понеділок, 9 січня 2017 р.

Ваяна

Трейлер "Ваяни" ("Moana") був обнадійливим. Та коли мультфільм вийшов на екрани - радості стало менше. Я ходила в кіно з людиною, що була просто в захваті. Мій захват був потямарений кількома неприємними моментами, про які я постараюсь розказати без спойлерів.

Та - спершу про хороше. Власне, напочатку мультфільм обнадіює: на відміну від більшості діснеївських принцес Ваяна має люблячу сім’ю, і особливо - міцні й теплі стосунки з бабусею. Ваяна готується стати вождем(?) племені - тут трохи насторожує, що вежа, до якої кожен вождь вкладає свій камінь збудована винятково чоловіками, але нехай.


Мої проблеми з невинним мультфільмом почалися з появою Маої. По-перше, саме сцена викрадення каменю від Тефіті виглядає неприємно і підло. Не зважаючи на те (а можливо, саме тому), що Маої - кмітливий винахіжник, грайливий Трикстер, начебто позитивний персонаж, справляє враження "свого хлопця" (недаремно в українському дубляжі його озвучує Фагот, відомий озвученням капітана Джека Горобця).

Друга поява Маої (коли Ваяна його відшукала на засланні) - потік самопохвальби, регулярне викидання Ваяни з човна і - коронна фраза (яку я все намагалася списати на самоіронію сценаристів):
Ти - принцеса! В платті  і з живністю - отже принцеса!

Зрештою, викрадений на початку камінь повернуто, Тефіті знову задоволена життям, рани загоєно. Тефіті прощає свого кривдника, навіть магічним чином лагодить його гак - бо хіба може помилка на 20 хв  зіпсувати все життя і кар’єру молодому і перспективному напівбогові?

На постері "Ваяни" писало, що вона від творців "Холодного серця" і "Зоополіса" - мені здалось, що більше від "Зоополіса"

Немає коментарів:

Дописати коментар